Mr.Sale

 

 

Programajánló

Címlapos Friss

Élőkép Színház: Tara teknője

Élőkép Színház:

Tara teknője
Morfomán Tara-szertartás a buddhista Szabadító Istennő 21 megnyilvánulásához

vizuális színházi előadás
bemutató

HELYSZÍN
Bethlen Téri Színház
Bethlen Gábor tér 3., Budapest, 1071


IDŐPONT
2018. február 21. szerda, 19:00

FACEBOOK ESEMÉNY

Minden kultúrában megjelenik az ősanya, a Földanya, mint az őstudás, a mindent átölelő gondoskodás és védelmezés archetípusa. A buddhista hagyományban az Ősanya Buddha egyik alakja Tara, a Szabadító Istennő, fő tevékenysége a félelem és a veszély elhárítása. A hinduizmusban a világ keletkezését egy teknőshöz kapcsolják, a görög-római mitológiában a teknős a termékenység szimbóluma. Az ókori kínai világfelfogásban megjelenik a kozmikus méretű teknős, aki a páncélján hordja a Földet. Így olvad össze a Tara teknőjében e két archetípus.

Tara teknője az ősanya bölcsője, a szenvedéseinktől megszabadító, védelmező, gyógyító és tisztító tér. A Lepkévé váláshoz és az Élő felszínhez hasonlóan ebben az Élőkép-előadásban is az elasztikus anyag használatával ölt formát a lét közege – a Nagy Buddha Anya erőtere – és a benne szakadatlanul keletkező, átalakuló, céljukat beteljesítő majd eltűnő dinamikus alakzatok – gondolatok, érzések és világot alakító erők – megnyilatkozásai, a morfománok. Színes formák és a teknő mozgása, hangok rezgése által kérjük az együttérzés istennője huszonyegy alakjának védelmező és szabadító segítségét. Előadásunkat a tudatlanság, a háborúk, a manipulatív erők okozta szenvedések megszűnése és az okok tudatosítása iránti igény kelti életre.

Alkotó-előadók: Bodócs Diána, Grégory Chevalier, Kalmár Ákos, Luca Izabella, Ködmön Petra, Somlai Anna
Hangtér: Sas András, Jager Dávid
Mantra ének: Burns Katalin
Díszlet kivitelezés: Joó László, Fazekas Gyula

Látvány, jelmez, tervezés, rendezés: Bérczi Zsófia

Felhasznált irodalom:
Khencsen Palden Serab Rinpocse és Khenpo Cewang Döngyal Rinpocse nyomán Csöpel Láma: TANTRA ÉS DZOGCSEN - A 21 Tára gyakorlatai, Buddhista Meditáció Központ - Tar

Külön köszönet Morfománia egykori fejlesztőinek!

Támogatók: NKA, EMMI, SÍN, Artus, Bethlen Téri Színház, Élőkép Egyesület


SZÍNHÁZ a DRÓTon

 

Kalandozások a Patyolatban +VIDEÓ

Milyen az, amikor három disznómaszkos férfi mászik egy nőre? Hogyan jelenik meg ez a színházban? Hogyan lett a romszínházból szuper színházi tér? Pusztai Lucával és Formanek Csabával beszélgettünk a Patyolatban.

Korrupció és szabadság a kuplerájban = Részletek a KIRKÉből

A szeptemberi bemutató után ismét műsoron a Kirké, avagy kalandozások a disznóólban című előadás. Az Odüsszeia epizódjának kortárs színházi feldolgozása október 15-én a budapesti Patyolatban, 20-án pedig Debrecenben lesz látható. A DRÓTon most részleteket olvashattok a szövegből Kvazár és a Debreceni Egyetemi Színház által közösen színpadra állított előadásból.

Egy színésznő álma + Móga Piroska interjú + VIDEÓ

A színésszé válásról, családjáról, a kaposvári és a pesti színházi életről beszélgettünk kötetlenül Móga Piroskával a Radnóti Színház színészével, az Aglaja című film sztárjával, versfelolvasások és színdarabok kiváló előadójával. Videó a DRÓTon

Romszínház - interjú Formanek Csabával + VIDEÓ

Bezár a Kvazár. Az elképesztő állapotok ellenére Formanek Csaba május utolsó hetén még előadta a Diogenész és a Bádogelefánt című drámákat. A rendező-előadóval készített kisfilmünkben körbejártuk az egykori Super8-at, később Kvazárt, amit most lebontanak. Figyelem: szabad színháznak alkalmas új helyszínt keresünk! Videó a DRÓTon. 

Megnyílt végre a Bádogelefánt!

Formanek Csaba a budapesti színházi élet egyedi figurája, akit a kezdetektől fogva követek, figyelek, becsülök. Csaba két darabomat is megrendezte, eljátszotta az általam megírt Diogenészt, és közben – talán nem túlzok –, barátok lettünk. Ez az írás nem a közös darabokról, a Radikális Szabadidő Színházról, nem az elmúlt évekről, és még csak nem is a barátságunkról fog szólni, hanem a Bádogelefánt kapcsán arról, hogy mi az igazi színház, mi az igazi költészet, mi az igazi művészet és élet. Nagy szavak. Azok. 

Közelítési kísérletek egy újabb monodramatikus színházhoz

A valódi anyag: MI, ITT és MOST. Minden más minimum gyanús." - Mikor olvastál utoljára esszét a színházról? Na ugye. Akkor most Formanek Csaba színész, rendező komoly, elgondolkodtató írását ki ne hagyd a DRÓTon! 

Színház egy pesti öltönyüzletben + VIDEÓ

Alessandro Baricco Novecentoját adta elő immár harmadszorra Ilyés Lénárd egy különleges helyszínen, a MrSale öltönyüzletben. Kameránkkal az előadáson jártunk.


TÁNC a DRÓTon

Tánc és demokrácia - magyar táncprodukció az Európa Tanácsban

+ VIDEÓ

Művészet a parlamentben? Lengyel Katalin és Tóth-Zs. Szabolcs, avagy a Bandart Productions a World Forum for Democracy felkérésére You-Topia címmel egy tánc és új média előadással szerepelt Strasbourgban, az Európa Tanács székházában a rendezvény záró gáláján. Velük beszélgettünk és belekukkantottunk az előadásukba is.

Szétrobbantják a kereteket

Kolomp – szőr – pelenka – tarisznya – RADIKÁLIS TEST. Szabó Kisanna körképét olvashatjátok a DRÓTon az 5. Body Radical Nemzetközi Előadóművészeti Biennáléról, beszámoló a budapesti záróeseményről.

Batarita filozófiája

Csak enni, inni, szükségleteinket kielégíteni, vagy a legmélyebb filozófiák mélyére merülni, csak a gondolatok között élni. Mindenre képesek vagyunk, és mindennek az ellenkezőjére is

Ázsia és Európa között - „Magyarország? Tudom! Ott van Európa mellett!”

- beszélgetés Batarita táncos-koreográfussal a DRÓTon.

Május 23-án a Nemzeti Táncszínházban négy nemzet táncosnői lépnek fel. Az esemény főszervezője Batarita koreográfus-táncos, akivel egy Koreában készült beszélgetésünket olvashatjátok most a DRÓTon, továbbá közöljük a világhírű magyar táncosnő által írt filozófiáját. 

Nem az a siker, ha tapsolnak... - Batarita I.

....az a siker, hogy ha egy ember kapott valamit, elgondolkodott, alakított a darab az életén, vagy napokig olyan dolgokon formálta magát, amin azelőtt nem, vagy esetleg kinyitott magának egy kaput - ez fontos. - mondta Batarita táncos, koreográfus a 7NŐ beszélgetések negyedik estjén. A beszélgetés szerkesztett változatának első részét elolvashatjátok a DRÓTon.  

A férfiak is ugyanúgy félnek, mint a nők - Batarita II.

Azért kellett a mozdulatművészetet elrejteni, mert a szabad tánccal kifejezhet az ember valamit. Ha kifejez, az gondolkodásra, érzésre indítja a nézőket. Ha gondolkodnak az emberek, az veszélyes. Ez ilyen nagyon egyszerű.  - Batarita táncos, koreográfus a DRÓT 7NŐ beszélgetés sorozatának negyedik alkalmán igazán meglepő dolgokról is beszélt. Itt olvashatod a beszélgetés második felét.

 
Nagyon kevés ember képes arra, hogy valóban elveszítse önmagát és mindent befogadni, mindenné átalakulni képes test-csatornává váljon. - vallja Batarita a BODY.RADICAL fesztivállal kontinenseket átívelő hidakat épít.
Világszínvonalú kortárs táncművészetet hoz Magyarországra a Távol-Keletről. Ezeket az előadásokat a magyar közönségnek egyébként esélye sem lenne látni. A fesztivál kapcsán beszélgettünk kötődésről, hierarchiáról, az egóról és egy bizonyos nagyhatású botrányról.

 

 


 

Dátum: 

2018. február 21., 19:00.

Kép a cikkhez::